Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 2 de maig del 2020

Els tres nous sectors econòmics


Molt potents inversions estatals haurien de crear tres nous sectors productius, cridats a ser en un molt pròxim futur els tres sectors principals de l'economia espanyola, després de l'agricultura.

Encara que la seva missió més immediata ha de ser absorbir ràpidament una gran part de la mà d'obra que serà sobrant en els sectors del turisme, les grans superfícies i la indústria de l'automòbil.  

Aquests tres nous sectors serien:

1) La producció en gran escala de material per a les centrals i les instal·lacions d'energia elèctrica alternativa: plaques solars, molins de vent, bateries d'emmagatzematge d'energia, cables transmissors...

2) Producció en gran escala d'elements d'ús sanitari, per a ús immediat i per a reserva en casos de necessitat imprevistos.

3) Gran indústria de reciclatge de tot tipus de deixalles, però en sentit utilitari: producció sistemàtica de nous articles, o bé de nous materials per a un nou ús.

Les grans i immediates inversions estatals (o de CCAA) haurien de procedir d'un gran fons d'ajut europeu, si el podem aconseguir. I si no, d'un megaendeutament a llarg termini… (Però, en aquest cas, caldrà que ens plantegem de manera molt seriosa què hi fotem, dins la Unió Europea, i amb un referèndum a 3-5 mesos vista.)

De fet, el pagament de l'atur a totes les persones que estiguin, i mentre hi estiguin, sense feina, el reforçament dels serveis públics, i les grans inversions dels tres nous sectors de producció i nova ocupació, haurien de monopolitzar l'ús de nous recursos públics. I no pas ajudar els sectors que han sigut capdavanters en l'etapa passada.

Ni un duro per als grans hotels, que s'han superfolrat i han tractat de manera cruel les nostres cambreres de pis. Alhora que han contribuït a pertorbar la vida de la gent de molts barris.
Ni un duro per a les grans superfícies, que han anat destruint el veritable comerç.

Ni un duro per a la indústria de l'automòbil, la qual, ella i els seus automòbil, formen part importantíssima del problema. I, a més, és una indústria dependent d'empreses estrangeres, que no podem pas controlar. Una meitat del seu volum actual podria ser suficient per a la reposició necessària.

Corol·lari imprescindible d'aquestes notes ha de ser l'exigència de la nacionalització de la indústria farmacèutica, pels seus enormes abusos i pel seu vergonyós enriquiment a costa dels malalts.

Aquesta és la meva aportació personal al Pacte de Reconstrucció.