Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 17 d’agost del 2019

Trencacloesques evangèlic (una mostra en 8 textos)


Si un dels teus germans israelites cau en la misèria i veus que no es pot mantenir, assisteix-lo perquè pugui continuar vivint al teu costat. Fes-ho també amb un emigrant o un foraster.  (Levític 25: 35)

Si de veritat seguiu el bon camí i milloreu la vostra conducta, si feu justícia entre les dues parts d’un plet, si no oprimiu els immigrants, els orfes i les viudes, si en aquest lloc no vesseu sang innocent i no adoreu altres déus, que serien la vostra perdició, jo us deixaré habitar en aquest lloc, a la terra que vaig donar als vostres pares des de sempre i per sempre. (Jeremies 7: 5-7)

Veniu, beneïts del meu Pare, rebeu en herència el Regne que ell us tenia preparat des de la creació del món. Perquè tenia fam, i em donàreu menjar; tenia set, i em donàreu beure; era foraster, i em vau acollir; anava despullat, i em vau vestir; estava malalt, i em vau visitar; era a la presó, i vinguéreu a veure'm.  (Mateu 25: 34-36)

Ai dels qui fan lleis injustes  /  i promulguen decrets opressors!  /  Neguen la justícia als febles,  roben el dret  /  als pobres del meu poble;  /  les viudes són el seu botí,  /  espolien els orfes.  /  Què fareu el dia  /  que us demanaran comptes,  /  quan veureu apropar-se la tempesta?  (Isaïes 10, 1-3)

Escolteu, doncs, això,  /  governants del poble de Jacob,  /prohoms de la casa d'Israel, /
vosaltres que abomineu el dret  /  i torceu tot el que és recte,  /  que engrandiu Sió a còpia de sang,  /  i Jerusalem al preu d'injustícies!  /  Els qui la governen  /  es deixen subornar;  /  els sacerdots  /  fan pagar els seus oracles,  / i els profetes  /  vaticinen per diners...  (Miquees 3: 9-11)

Ja sabeu què es va dir als antics: No matis, i el qui mati serà condemnat pel tribunal. / Doncs jo us dic: El qui s'irriti amb el seu germà serà condemnat pels tribunals; el qui l'insulti serà condemnat pel Sanedrí [tribunal superior d'Israel], i el qui el maleeixi acabarà al foc de la gehenna [crematori de deixalles]. 
Ja sabeu què es va dir: No cometis adulteri. / Doncs jo us dic: Tothom qui mira la dona de l'altre amb desig de posseir-la, ja ha comès adulteri amb ella en el seu cor.
Ningú no pot servir dos senyors, perquè si estima l'un, avorrirà l'altre, i si fa cas de l'un, no en farà de l'altre. No podeu servir alhora Déu i el diner.  (Mat 5: 21-22; 27-29; 6: 24)

El qui estima és pacient, és bondadós;  el qui estima no té enveja, no és altiu ni orgullós, no és groller ni egoista, no s'irrita ni es venja; no s'alegra de la mentida, sinó que troba el goig en la veritat; tot ho excusa, tot ho creu, tot ho espera, tot ho suporta.  (1Corintis 13: 4-7)

Sabem que, quan es desfà la casa terrenal del nostre cos, que és tan sols una tenda, tenim al cel un altre edifici, que és obra de Déu, una casa no feta per mans d'homes, eterna.  (2 Corintis 5: 1)